czwartek, 23 czerwca 2022

Recenzja książki „Odpowiedzialna moda” Katarzyny Zajączkowskiej

Jak działa przemysł odzieżowy i jaki ma wpływ na nas, nasze społeczeństwa, środowisko i klimat? Czym jest zdrowa relacja ze swoim wyglądem, ciałem, szafą i dlaczego dobrze byłoby o tę relację dbać? Na co warto zwrócić uwagę podczas ubraniowych zakupów? Jak dbać o ciuchy? Dlaczego i jak pozbywać się tego, czego nie nosimy?


O tym wszystkim przeczytałam w książce Katarzyny Zajaczkowskiej „Odpowiedzialna Moda. Guilty-free przewodnik po slow fashion”. 

Najciekawszy był dla mnie rozdział dotyczący produkcji i właściwości różnych materiałów oraz lektura wywiadów ze specjalistkami (trochę nawet żałuję, że tych rozmów nie było więcej). 

Myśl, która została ze mną na długo po lekturze (i mam nadzieję, że będzie już zawsze) to cytat znaleziony rownież na tyle okładki:

Modą można się cieszyć i bawić, łącząc to z misją ekologiczną i społeczną!

Chciałabym, żeby odpowiedzialne myślenie nie tylko o ubraniach, ale też o innych sferach ludzkiego życia było właśnie czymś, co zamiast przytłaczać, daje lekkość, radość, pozytywną ekspresję i energię!

Katarzyna Zajączkowska to ekspertka w dziedzinie ekologicznej produkcji i świadomej konsumpcji ubrań. Więcej o jej pracy przeczytacie tutaj. Książkę dostałam do recenzji od Wydawnictwa Znak.

3 komentarze:

  1. Książka bardzo mi się podobała. Moim zdaniem każdy powinien ją chociaż raz przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałem styczności z tego typu książką

    OdpowiedzUsuń