piątek, 30 października 2015

Odżywczy koktajl z persymoną i żurawiną.

W sezonie jesienno-zimowym rzadko jadam egzotyczne owoce - działają wychładzająco, a ja jestem zmarzluchem. Z drugiej strony to właśnie w tym okresie są najsmaczniejsze. Kilka dni temu dostałam od teściowej owoce persymony i dziś wrzuciłam je do koktajlu. By złagodzić to wychładzające działanie dodałam też do niego cynamonu i imbiru! Kolor i smak przypominają czas schyłku lata, czyli porę roku, którą lubię najbardziej. Normalnie niebo w gębie!




Składniki:
2 owoce persymony
1 banan
1 pomarańcza
garść suszonej żurawiny
ćwierć łyżeczki cynamonu
ćwierć łyżeczki mielonego suszonego imbiru

Wszystko wrzucić do dzbanka blendera i zmiksować. 


Persymona (inaczej owoc kaki, hurmy lub hebanowca) jest doskonałym źródłem witaminy A, zawiera też witaminę C i błonnik. Uważa się, że związki w niej zawarte działają antyrakowo, a regularne spożywanie tego owocu znacznie obniża poziom ogólnego cholesterolu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz