piątek, 2 października 2015

Komosa ryżowa z czerwoną fasolą, kukurydzą i papryką.

Lubię potrawy jednogarnkowe, na bazie kaszy lub ryżu, gdyż można je szybko i łatwo przyrządzić w prawie każdych warunkach. Niestety na blogach przepisy na takie dania są w moim odczuciu wyjątkowo mało popularne. Zastanawiałam się z czego to wynika i doszłam do wniosku, że dzieje się tak dlatego, że ugotowana kasza nie jest zbyt fotogeniczna. Trudno! Ważne, że jest smaczna, pożywna i zdrowa. 


Dziś postanowiłam ugotować quinoa, czyli komosę ryżową. Tak naprawdę nie jest to kasza, choć z wyglądu i konsystencji bardzo ją przypomina. Znana jest jako źródło wysokiej jakości białka. Quinoa uprawia się w Ameryce Południowej, dlatego wrzuciłam do niej takie produkty, które kojarzą mi się z kuchnią z tamtych rejonów.


Składniki:
1 szklanka suchych ziarenek komosy ryżowej
2 szklanki wody
1 czerwona papryka
puszka kukurydzy
puszka czerwonej fasoli
olej
sól
chilli
  1. Komosę dokładnie wypłukać, wsypać do garnka i zalać wodą.
  2. Paprykę umyć, obrać i pokroić. Dodać do komosy
  3. Garnek postawić na ogniu i zagotować.
  4. Zmniejszyć gaz i gotować na małym ogniu aż ziarenka całkowicie wchłoną wodę.
  5. Polać olejem, doprawić solą i zmieloną papryczką chilli.
  6. Zajadać ze smakiem.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza