czwartek, 21 listopada 2019

Dlaczego warto brać udział w wyprzedażach garażowych i kupować używane rzeczy?

Jakiś czas temu dzieliłam się z Wami doświadczeniami z organizacji mojej pierwszej w życiu wyprzedaży garażowej. Obszerny wywiad z inicjatorką takiego przedsięwzięcia opublikowałam w artykule pod tytułem: Jak zorganizować wyprzedaż garażową?.

Dziś... chciałabym zaprezentować grafikę, którą stworzyłam na okazję trzeciej już wyprzedaży, którą współorganizuję!



Cieszę się też bardzo, że nasze wyprzedaże to nie tylko okazja, by pozbyć się niechcianych i nieużywanych rzeczy lub nabyć dobrej jakości przedmioty z drugiej ręki, ale mają co najmniej trzy wymiary:
  • społeczny – jest to okazja do spotkania sąsiadów i znajomych, miłego spędzenia niedzieli, wzmocnienia poczucia wspólnoty lokalnej, 
  • ekologiczny – rzeczy nieprzydatne dla jednych zyskują drugie życie, zamiast zalegać bezczynnie w naszych domach lub wylądować w śmieciach; taka wyprzedaż zapobiega też kupowaniu rzeczy nowych, których produkcja łączy się z wielkim zużyciem wody i innych surowców, transportem z odległych miejsc i wysokim śladem węglowym.
  • charytatywny – całkowity dochód z wyprzedaży, przekazywany jest potrzebującym – za każdym razem szukamy innych osób i organizacji z naszego regionu, które pilnie potrzebują wsparcia.

Dane do grafiki zaczerpnęłam z takich portali jak www.aquanet.pl, waterfootprint.org, www.ekonsument.pl, teg.edu.pl, a o samym śledzie wodnym pisałam kilka lat temu w poście pod tytułem: Tam, gdzie jej nie widać, czyli dbanie o zasoby wodne na co dzień.

Jeśli uważasz grafikę za wartościową, UDOSTĘPNIJ!

2 komentarze:

  1. Zdecydowanie - wyprzedaże garażowe to najlepsza rzecz na świecie! Ja w nich cenię sobie własnie taką możliwość integracji, no i oczywiście aspekt ekologiczny. Oby więcej było takich inicjatyw!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To, co mi się najbardziej podoba to fakt, że taką wyprzedażą można aktywizować ludzi na różnych płaszczyznach. Jeden przyjdzie pooglądać, drugi kupić (coś konkretnego lub nie), trzeciego skuszą domowe ciasta, czwartego zaciągnie sąsiad, a piątego - cel charytatywny.

      Usuń