piątek, 5 listopada 2021

Pierniczkowe gofry

Jak zużyć nadmiar zakwasu, gdy pieczemy domowy chleb? Na przykład robiąc wegańskie gofry pierniczkowe! Doskonałe na jesień oraz zimę, pyszne z dżemem i bez.

 





Receptura powstała spontanicznie, gdy po pół roku wróciłam do wypiekania chleba, a ilość zakwasu, który wyprodukowałam, znacznie przerosła moje moce przerobowe. 


U nas gofry pierniczkowe okazały się absolutnym hitem, dlatego dzielę się przepisem:


Składniki:

zakwas chlebowy (maksymalnie 1 szklanka)

2 szklanki mąki pszennej

półtorej szklanki mleka roślinnego 

1 szklanka cukru

8 łyżek oleju

łyżka kakao

łyżeczka cynamonu

pół łyżeczki imbiru

pół łyżeczki gałki muszkatołowej

duża garść rodzynek


🧇Połączyć zakwas, mąkę, mleko roślinne, cukier olej oraz przyprawy. 

🧇Mieszać aż wszystkie składniki się połączą, a ewentualne grudki znikną. Ciasto na gofry powinno mieć konsystencję gęstej śmietany, jeśli jest za gęste należy dolać mleko, a jeśli za rzadkie, dosypać mąki.

🧇Wsypać rodzynki, wymieszać je z ciastem i odstawić na 15 minut.

🧇Piec w natłuszczonej i rozgrzanej gofrownicę aż się zarumienią (ja piekłam 4:30 minuty w gofrownicy o mocy 1300 W).


Jakie są Wasze patenty na zużycie nadmiaru zakwasu?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz